Musikken påvirker positivt
Undersøgelse konkluderer: Musik påvirker salget
Musikken kan øge salget med 9,1 % - det viser et omfattende studie af musikkens kommercielle effekt. Det er det svenske analysebureau HUI og Soundtrack Your Brand, som står bag undersøgelsen. Med en analyse af 1,8 millioner køb i 16 restauranter er studiet et af de mest omfattende, der er lavet omkring den kommercielle effekt af baggrundsmusik. Salget i restauranterne blev undersøgt og analyseret gennem 20 uger under påvirkning af forskellige typer musik. Analysen viste en tydelig forøgelse i salget, når der blev spillet musik, der var udvalgt til at passe til brandet, i forhold til tilfældig musik.
Undersøgelsen understreger, hvor stor en betydning musikken har for restaurantgæsters oplevelse og viser, at valget af musik har en direkte indvirkning på salget. Læs den fulde rapport her
Her får du de tre gode råd, så du også kan få mere ud af musikken:
- Brug musik, der passer til brandet – vælg de sange, der passer til din virksomheds personlighed.
- Lad musikken kamuflere støjen – lad musikken være tilpas høj, så den kamuflerer støj og skaber intime rum for gæsternes samtaler.
- Inddrag dine medarbejdere i musikvalget – musik påvirker humøret: Hvis vi hører musik, vi godt kan lide, bliver vi gladere. Og glade medarbejdere giver bedre kundeservice.
Få mere ud af musikken
Lav din egen musikstrategi gennem 5 trin og få mere ud af musikken.