Danmarks Underholdningsorkester spiller koncert på Crowne Plaza - publikum oplever koncerten hjemme i egen stue.

Hotelvirksomhed bruger musik til at skabe relationer i krisetiden

I krisetiden, hvor hoteller og restauranter er lukket for gæster, fylder musikken ikke meget i de tomme lokaler. Lys, el, vand, varme og musik er slukket på mange hoteller og restauranter her i krisetiden. Men i et musikalsk samarbejde med bl.a. Danmarks Underholdningsorkester, når Crowne Plaza Copenhagen Towers og BC Hospitality Group ud til deres netværk og møder nye kunder.

 

Hvordan kan musik hjælpe et hotel i en krisetid, hvor branchen er tvunget til at holde lukket og ikke kan invitere gæster indenfor?

Peter Hejselbæk, Partnership Manager hos BC Hospitality Group, har et svar. Han har flere års erfaring med at skabe gode oplevelser for hotellernes gæster og sikre spændende rammer for konferencedeltagere:

”Musikken taler til følelserne. Det er vores mulighed for at vise, at vi er mere end et stort forretningshotel. Vi viser hotellet frem fra en anden side, og det kan musikken hjælpe med,” fortæller Peter Hejselbæk.

Sammen med en række musikere har han arrangeret digitale koncerter, som afholdes forskellige steder på hotellerne og sendes ud til kunder og følgere, som – hjemme i deres egne stuer – kan nyde musikken og se hotellets omgivelser på samme tid.

”Det er en måde at tale til vores gæster på, uden at skrive om corona eller hotelpriser. Vi taler til de følelsesmæssige værdier og fortæller, at vi savner vores gæster. Det er 30 minutters coronafri zone. Hvor du kan drømme dig lige derhen, hvor du gerne vil være. Det er fra Mozart til Miller, og fra os til jer,”  fortæller Peter Hejselbæk om formålet med de digitale koncerter.

 

Med musikken kan vi forhåbentlig glæde mennesker i en svær tid - Andreas Vetö, direktør for Danmarks Underholdningsorkester

 

En af de digitale koncerter er med Danmarks Underholdningsorkester – de kan, som hotelbranchen, også mærke konsekvenserne af cornakrisen og har ikke mulighed for samle et stort publikum foran sig i denne tid. Samarbejdet med hotelkæden giver orkesteret mulighed for fortsat at sende musik ud:

”Vi når ud til et bredere publikum ved at samarbejde med BC Hospitality Group, da deres kanaler når et andet segment af gæster og følgere. Man kunne også spille og optage i en koncertsal, men her fortæller vi historien sammen en anden branche der også er ramt af krisen,” fortæller Andreas Vetö, der er direktør for Danmarks Underholdningsorkester. Han fortsætter:

Med musikken kan vi forhåbentlig glæde mennesker i en svær tid. Samtidig bidrager vi til at fortælle en historie, om et hotel der er øde for mennesker, men hvor musikken giver håb om tiden forude, hvor vi igen kan invitere gæster indenfor.” 

 

Musikken kan tiltrække nye kunder

Når Peter Hejselbæk sætter rammerne for hotellets konferencegæster bruger han ofte musik, blandt andet for at sikre, at hotellet bliver husket og gæsterne går der fra med en god oplevelse.

”Hver gang vi bliver overrasket som mennesker, så husker vi det på en anden måde. Det kan musikken være med til at præge. Musikken bruges til at indprente mindet og oplevelsen, ” fortæller Peter.

”Det handler om at vælge den musik, som passer til det publikum man gerne vil nå ud til. Derfor har vi også valgt at arrangere forskellige koncerter i forskellige genrer, som vi sender ud til vores netværk under coronakrisen.”

Hotellerne har blandt andet haft koncerter med Camille Jones og Danmarks Underholdningsorkester. Koncerterne viser forskellige steder af hotellerne. Blandt andet suiten på Mariott Caopenhagen med udsigt over København og i Crowne Plaza Copenhagen Towers atrium fyldt med grønne træer. Med koncerter i forskellige genrer og stemninger, når hotellerne ud til et bredt publikum og kan måske endda tiltrække nye kunder til hotellerne, når de igen kan åbne dørene op for gæsterne.

”Vi vil gerne gøre noget for musikken og vi vil være synlige over for vores netværk. Med koncerterne hjælper vi musikken ud til et bredere publikum, ligesom musikken skal sikre, at hotellerne er top-of mind og står klar i erindringen, når der igen skal bookes hotel eller konferencested, ” fortæller Peter Hejselbæk.

 

Om livestreaming af koncerter i krisetid:

  • BC Hospitality Group har sendt digitale koncerter til deres netværk via nyhedsbrev, sociale medier og kan opleves her på YouTube.
  • BC Hospitality Group har planlagt flere ”Corona-aktiviteter”, herunder koncerter, så længe det er begrænset med antallet af gæster på hotellerne.
  • For at livestreame koncerter, skal man have en musiklicens hos Koda. Pga. coronakrisen er priesn for livestreaming af koncerter reduceret frem til den 31. maj 2020. Læs mere her.

Få adgang til 38 millioner musiknumre

Med en musiklicens får I adgang til over 38 millioner musiknumre fra hele verden - så kan I spille præcis den musik, jeres gæster og medarbejdere kan lide. 

Musikstrategi

Få vores musikstrategi tilsendt direkte til din mail. Læs mere og tilmeld dig her.

Få 6 gode råd til musik i forretningen

Musik har stor betydning for kundens oplevelse. Vi har samlet 6 gode råd, som kan hjælpe dig til at tage stilling til musikken i din forretning. Få de gode råd her

Musik kan øge salget med 9,1%

Restauranter hvor baggrundsmusikken passer til brandet, tjener i gennemsnit 9,1% mere end restauranter, der spiller tilfældig musik. Læs mere om, hvordan musik kan øge din omsætning.