Katja Holst i hendes salon BeYoutiful på Vestamager

Hos salon BeYoutiful er musikken med til at skabe stemning

Hos frisørsalon BeYoutiful er radioen tændt hele tiden, fra kunderne træder ind i salonen til de går ud igen. Musikken er nemlig med til at skabe en god stemning for frisørerne og kunderne.

 

I udkanten af Vestamager finder du den hyggelige frisørsalon BeYoutiful Cph, ejet af Katja Holst. Lige så snart du træder ind i salonen, bliver du omringet af en afslappende atmosfære, her strømmer Nova FM nemlig ud af højtaleren hele dagen lang. Det er radioen der styrer hvilken musik der spiller i salonen og skaber den gode stemning for både frisørerne og kunderne. 

Ingen pinlig tavshed

Katja er meget bevidst om at musikken har en bestemt værdi for hendes salon: ”Musikken skaber en masse god stemning og hygge, og hvis der så er en kunde der ikke lige har lyst til at snakke, så er der ikke pinlig tavshed fordi der altid er musik. Det er bare rart. Jeg er ikke så god til når der slet ikke er noget musik.”

Musikken er både tændt for Katjas egen skyld og for kunderne. Musikken skaber et bedre arbejdsmiljø og gør atmosfæren mere afslappet i salonen.

Radioens playlister bygger stemningen op

Katja tænder for radioen i salonen hver dag, som er tunet ind på Nova FM. For Katja er der flere fordele ved at bruge radioen til at styre den musik der bliver spillet i salonen. Ud over musikken, bidrager radioværterne også til samtaleemnerne i salonen.

 

Lad vær med at høre vild musik fra morgenstunden - Katja Holst

 

Hvis man skal spille musik fra en playliste, mener Katja at det er vigtigt at den bygger en stemning op. Derfor har hun valgt at det er Nova FM der bliver spillet dagen lang i hendes salon, det er genkendeligt, hyggeligt og bygger en stemning op gennem dagen.

”Hvis playlisten ikke er god, er det lige meget, den skal bygge en stemning op, lige som de gør i radioen,” fortæller Katja og anbefaler at bruge radio, så er man sikret, at musikken passer til tidspunktet på dagen.

”Lad vær med at høre vild musik fra morgenstunden. Jeg har været i en salon hvor de gjorde det. Når man møder klokken otte, er det ikke særlig fedt at der bliver hørt disko musik i hele salonen,” fortæller Katja.

Musikerne skal jo også tjene penge

På salonens glasdør kan man se klistermærket ”Nyd Musikken”. Klistermærket viser at BeYoutiful betaler til Koda for at bruge musikken i salonen. ”Ja selvfølgelig betaler jeg,” siger Katja efter en kunde har spurgt om hun betaler for musikken. For Katja er det vigtigt at betale til dem der laver musikken.

”Jeg tænker jo at ligesom jeg skal tjene mine penge, så skal musikerne jo også tjene deres,” siger Katja.  

Derfor valgte Katja også at hænge klistermærket op fra første dag hun åbnede sin salon.

Få et klistermærke til din salon

Når du har en musiklicens hos Koda, kan du bestille klistermærket ”Nyd musikken” gratis. På den måde kan du tydeligt vise, at du betaler til dem, der har skabt musikken og er med til at sikre at der fortsat skabes musik som du og dine kunder kan få glæde af.

Bestil dit klistermærke her.

Få mere ud af musikken 

Kodas musikstrategi er en trin-for-trin guide til dig, der vil have endnu mere ud af musikken.

Hent den her. 

Få adgang til 38 millioner musiknumre

Med en musiklicens får I adgang til over 38 millioner musiknumre fra hele verden - så kan I spille præcis den musik, jeres gæster og medarbejdere kan lide. 

Musikstrategi

Få vores musikstrategi tilsendt direkte til din mail. Læs mere og tilmeld dig her.

Få 6 gode råd til musik i forretningen

Musik har stor betydning for kundens oplevelse. Vi har samlet 6 gode råd, som kan hjælpe dig til at tage stilling til musikken i din forretning. Få de gode råd her

Musik kan øge salget med 9,1%

Restauranter hvor baggrundsmusikken passer til brandet, tjener i gennemsnit 9,1% mere end restauranter, der spiller tilfældig musik. Læs mere om, hvordan musik kan øge din omsætning.