Spørgsmål og svar: Brug af musik under Corona krisen

I Koda arbejder vi for, at musikere, komponister og sangskrivere får betaling for deres arbejde, men vi har også fuld forståelse for den svære økonomiske situation, som mange står i lige nu grundet Corona krisen. Mange forretninger har haft perioder med nedlukning og flere arrangører har desværre haft aflyste koncerter, events og arrangementer med musik.

Herunder finder du svar på de typiske spørgsmål og svar til dig, der har en musiklicens hos Koda:

  • Min forretning har været lukket pga. Corona krisen, men jeg har allerede betalt for at bruge musik - kan jeg få penge tilbage for den lukkede periode?

    I Koda har vi fuld forståelse for den svære situation, som mange forretningsejere, grundet Corona krisen, står i nu. Vi vil derfor gerne tilbagebetale for den periode, hvor din forretning har været lukket. Skriv en mail til kunde@koda.dk med dit kundenr. og dit kontonummer, så tilbagebetaler vi dit tilgodehavende for den periode, det er muligt ud fra Kodas vilkår. Kodas priser er pr. påbegyndt måned, der refunderes kun for hele måneder hvor der ikke har været musikbrug. Har din forretning eksempelvis været lukket fra 17 december til 31 januar, vil du få januar refunderet, men ikke lukke-dagene i december.

     

  • Jeg har en musiklicens, hvor jeg betaler forud for koncerter og arrangementer, som har været aflyst pga. Corona restriktioner. Kan jeg stoppe min betaling?

    Arrangører og spillesteder, som har betalt forud for koncerter, der ikke er blevet afholdt på grund af Corona restriktioner, er altid velkomne til at kontakte os. Vi har fuld forståelse for at koncerter kan være aflyst, og vi tilbagebetaler selvfølgelig tilgodehavende for ikke-afholdte koncerter.

Se flere spørgsmål og svar

Klik her for at se flere spørgsmål og svar om Koda og brug af musik. 

Kontakt kundeservice

Vi er klar til at hjælpe dig i Kodas kundeservice mandag til torsdag kl. 9.00 - 16.00 og fredag kl. 9.00 - kl. 15.00.

Tlf.: 33 30 63 80

E-mail: kunde@koda.dk