Skæv popmusik til skævt design

I guldsmeden Stinne Holms butik er baggrundsmusikken hendes egne favorit sange. Men musikken er ikke kun tændt for guldsmedens egen interesse, den er også med til at tegne det samlede billede, som kunderne får af designeren i butikken.

Musikken i guldsmed Stinne Holms butik spiller for hende. Når den amerikanske sangerinden Banks’ nyeste album fylder lokalet, er det, fordi det falder i Stinne Holms smag. Når P6 Beat kører senere på dagen, er det, fordi de rammer hendes favoritgenrer. Musikken i hendes butik på Stefansgade i København bliver valgt efter den stemning, Stinne Holm mærker, når hun sidder ved arbejdsbordet eller hjælper en kunde.

Det er Stinne Holms svar på baggrunden for hendes musikvalg. Men jo mere hun tænker over det, desto mere hænger det hele sammen. Musikken afspejler hendes smag, hendes personlighed, og det er en essentiel del af guldsmedens eksistensgrundlag, for det er pointen med at have sin egen butik som designer. Smykkerne, indretningen og musikken giver den samlede oplevelse man får, og det skal tegne et billede af Stinne Holm, så hun adskiller sig fra andre guldsmede.  

 

Lyden er vigtigt

Lyden er også vigtig for guldsmeden. For tre år siden forlod Stinne Holm en butik for at starte sit helt eget, og højtalere var noget af det første, hun prioriterede til sin nye butik. Det skulle være noget andet end den radio, der havde spillet på hendes nu tidligere arbejdsplads.

”I forhold til så mange andre udgifter, når man starter sig eget, var musikken ikke en stor investering,” siger Stinne Holm og tilføjer, at hun fik kyndig vejledning af sin kæreste, som er musikproducer.

 

Musikken afspejler stilen

Der er dage, hvor Stinne Holm kun har to kunder i butikken, men man kan fra morgen til aften gennem ruden se hende sidde og arbejde. Derfor er en god plade eller radioværternes musikservering er så vigtig for hende, når hun bruger så meget tid i sin butik. Andre dage har hun kunder konstant – i december kunne der være 30 i løbet af en dag – og derfor er det vigtigt, at musikken afspejler hendes samlede udtryk.

”Jeg skal tegne et personligt billede med min forretning, og musik er vildt godt til at underbygge det. Det hele skal passe sammen,” siger Stinne Holm. Hun foretrækker at spille indiemusik og skæv pop, der passer til butikkens minimalistiske stil og smykkernes skæve design.

Få adgang til 38 millioner musiknumre

Med en musiklicens får I adgang til over 38 millioner musiknumre fra hele verden - så kan I spille præcis den musik, jeres gæster og medarbejdere kan lide. 

Musikstrategi

Få vores musikstrategi tilsendt direkte til din mail. Læs mere og tilmeld dig her.

Få 6 gode råd til musik i forretningen

Musik har stor betydning for kundens oplevelse. Vi har samlet 6 gode råd, som kan hjælpe dig til at tage stilling til musikken i din forretning. Få de gode råd her

Musik kan øge salget med 9,1%

Restauranter hvor baggrundsmusikken passer til brandet, tjener i gennemsnit 9,1% mere end restauranter, der spiller tilfældig musik. Læs mere om, hvordan musik kan øge din omsætning.