Sådan skaber musik værdi

Engelske undersøgelser viser, hvordan musik skaber værdi

Kodas engelske søsterselskab PRS har gennemført en række undersøgelser om musikkens betydning inden for forskellige brancher. På platformen MusicWorks har de samlet resultaterne af deres studier. Her er et udpluk:

  • 61% af hotelgæster er tilbøjelige til at købe mere mad og drikke, når de hører musik, de kan lide på hotellet
  • 63% af de mindre detail butikker siger, at musik får kunderne til at blive længere i butikken
  • 51% af kunderne i rejsebureauer med musik siger, at de bruger mere tid i butikken.
  • 60% frisører siger at musik øger sandsynligheden for at kunderne kommer igen

 
Læs mere på MusicWorks website

Tre gode råd til brug af musik i virksomheden

  • Find ud af hvad du vil fortælle og hvilke værdier, der ligger i virksomhedens brand. Er det moderne, gammeldags, friskt, hyggeligt, romantisk? Hvilken musik formidler disse værdier?
  • Tag stilling til hvor højt skal musikken spille. Skal den være diskret og skabe stemning, eller skal den have en mere aktiv og fremtrædende rolle?
  • Find ud af hvordan musikken udvælges og varieres - fx rolig musik om morgenen og højere tempo om aftenen. Skal musikken varieres over året, ugen, dagen eller understøtte særlige kampagner?

Tips og tricks

Få flere tips og tricks til, hvordan du bruger musik strategisk til at skabe værdi i Kodas folder Musikkens Værdi

 Musikkens værdi

Musikken øger kundetilfredsheden

I Fakta oplever de positive forandringer ved at bruge musik. De ved også, at det ikke er ligegyldigt, hvilken musik, der kommer ud af højtalerne. Musikken skaber værdi og en bedre stemning for kunder og medarbejdere.

Læs artiklen her.